ESCOLA L'ESPERANÇA

ESCOLA L'ESPERANÇA

Foro para los alumnos y exalumnos

ÍndiceÚltimas imágenesBuscarRegistrarseConectarse

La sonda 'Cassini' captura noves imatges de l'aurora de Saturn

Alberto

Nombre de missatges : 138
Fecha de inscripción : 30/03/2009

La sonda 'Cassini' captura noves imatges de l'aurora de Saturn Empty
MensajeTema: La sonda 'Cassini' captura noves imatges de l'aurora de Saturn   La sonda 'Cassini' captura noves imatges de l'aurora de Saturn Icon_minitimeDom Sep 26, 2010 8:28 am

Citación :
Una nova pel·lícula i imatges aportades per la sonda Cassini mostra les aurores brillants de Saturn durant un període de dos dies, que a judici dels experts, col·labora en l'entesa de per què alguns cossos del sistema solar comprenen "impressionants representacions de llum".
Per primera vegada, s'ha extret aquesta informació de l'espectròmetre de cartografiat infraroig i visual (VIMS), a bord de nau espacial Cassini de la NASA. Aquestes imatges i els resultats preliminars s'han presentat per Tom Stallard, científic principal d'un conjunt VIMS i col·laborador del magnetómetro de Cassini, al Congrés Europeu de Ciència Planetària a Roma aquest divendres.

A la pel·lícula, el fenomen de l'aurora varia "significativament" al llarg d'un dia de Saturn, que dura al voltant de 10 hores i 47 minuts. Als costats del migdia i la mitjanit (a l'esquerra i a la dreta els costats de les imatges, respectivament), les aurores es poden veure per períodes de diverses hores.

Rotació

Així, en la rotació del planeta es pot veure com aquestes apareixen i reapareixen al mateix temps i al mateix lloc en el segon dia, cosa que suggereix que aquests són controlats directament per l'orientació del camp magnètic de Saturn.

"Les aurores de Saturn són molt complexes i a penes estem començant a comprendre tots els factors involucrats. Aquest estudi proporcionarà una visió més àmplia de la gran varietat de diferents característiques de l'aurora que es pot veure, i ens permetrà entendre millor el que controla els canvis en l'aparença", ha assenyalat Stallard.

Concretament, les aurores a Saturn es produeixen d'igual forma que les aurores a la Terra. Les partícules del vent solar són canalitzades pel camp magnètic de Saturn cap als pols del planeta, on interactuen amb gas elèctricament carregat (plasma) a l'alta atmosfera i emeten llum.

Ones electromagnètiques

A Saturn, no obstant, les característiques de les aurores també pot ser causada per ones electromagnètiques generades en les llunes del planeta que es mouen a través d'aquest plasma, que a més omple la magnetosfera de Saturn.

Dades anteriors de Cassini han contribuït a una sèrie de fotografies detallades de l'aurora. Però la comprensió de la naturalesa global de la regió auroral requereix d'un gran nombre d'observacions més. Fins a la data s'han analitzat 1.000 de les 7.000 imatges preses de Saturn.

Les noves imatges en fals color mostren l'aurora de Saturn brillant en color verd al voltant del pol sud del planeta. "Els estudis detallats com aquest de l'aurora de Saturn ens ajudarà a entendre com es generen a la Terra i la naturalesa de les interaccions entre la magnetosfera i les regions superiors de l'atmosfera de Saturn", ha puntualitzat la científica del projecte Cassini, amb base al Laboratori de Propulsió a Raig de la NASA, Pasadena, Califòrnia, (JPL, per les seves sigles en anglès), Linda Spilker. La missió Cassini-Huygens és un projecte cooperatiu de la NASA, l'Agència Espacial Europea (ESA) i l'Agència Espacial Italiana (ASI). JPL dirigeix la missió per a la Ciència Espacial de la NASA, Washington.

La sonda 'Cassini' captura noves imatges de l'aurora de Saturn
Página 1 de 1.

Permisos de este foro:No puedes responder a temas en este foro.
ESCOLA L'ESPERANÇA :: Bachillerato :: Matemáticas y Ciencias-
Cambiar a: