ESCOLA L'ESPERANÇA

ESCOLA L'ESPERANÇA

Foro para los alumnos y exalumnos

ÍndiceÚltimas imágenesBuscarRegistrarseConectarse

El jaciment de Can Guardiola a Viladecans

Alberto

Nombre de missatges : 138
Fecha de inscripción : 30/03/2009

El jaciment de Can Guardiola a Viladecans Empty
MensajeTema: El jaciment de Can Guardiola a Viladecans   El jaciment de Can Guardiola a Viladecans Icon_minitimeDom Abr 05, 2009 7:04 am

Citación :
Els treballs arqueològics a la zona de Can Guardiola (terme municipal de Viladecans, al Baix Llobregat) han permès excavar i extreure ja prop de 400 restes de fauna i espècies actualment extingides i, en un primer anàlisi, s’ha arribat a la conclusió que moltes d’elles podrien pertànyer a mamuts, que es calculen que van viure fa entre 12.000 i 100.000 anys.

A Catalunya, i a tot el nord-est de la Península Ibèrica, no s’havien localitzat mai abans tantes restes de mamuts en un sol jaciment que estiguessin en tan bones condicions.

Un bon exemple de la importància de les troballes és la d’una trentena de defenses recuperades força senceres, sis d’elles de més de dos metres de longitud i altres deu de més d’un metre. Entre les restes també sobresurt un fragment de crani amb els molars.

Els mamuts, com els localitzats a Viladecans, van viure al llarg del Pleistocè a la Península i hi havia de diverses espècies, la darrera de les quals (el mamut llanut) es va extinguir després de la darrera glaciació, fa 12.000 anys aproximadament. La seva mida era semblant a l’elefant asiàtic actual, tot i que les seves defenses podien arribar a fer 4,5 metres de longitud, la part final de les quals presenta una curvatura molt marcada cap enfora.

Els treballs arqueològics també han identificat altres restes d’animals que no són mamuts, entre les quals dominen clarament els herbívors, com el cavall, el cérvol, el rinoceront i el bòvid. Però no només els animals del paleolític van deixar la seva empenta a Viladecans. Amb les troballes realitzades, també s’ha pogut constatar la presència humana en aquest territori gràcies a les restes lítiques, utensilis realitzats en pedra que es feien servir per a la caça o per a l’activitat domèstica.

El jaciment de Can Guardiola a Viladecans
Página 1 de 1.

Permisos de este foro:No puedes responder a temas en este foro.
ESCOLA L'ESPERANÇA :: Bachillerato :: Geografía, Historia, Historia del Arte-
Cambiar a: